gerupp

vad är det för liv när man "lever" på tabletter för att minska svullnad och smärta. Men endå vakna på mornar och bara gömma sig under täcket och brister ut i gråt för de gör ont i minsta rörelse. Att ligg i timmar på.kvällarna för att somna, för ligger jag på ett sett gör ngt ont, vrider jag mig gör något annat ont. att hamna efter i skolan pga att jag nt har styrkan att komma upp ur sängen, att stressas över att se det jag missar.
att vara 17år gammal men vara som en 95åring i kroppen vid dem sämsta dagarna, att inte ha någon ork, kan lyckas sova från 10 till 9 kanske, sedan vila/sova under dagen och sen vid 7/8 vara utslagen igen utan att gjort något ansträngande under dagen.
Sen att som nu ha ont när jag andas, och läkarna säger "allt är normalt". Hur kan det va normalt? När de nt hade med ryggen utan något annat att göra. jag är så less på det här, att va 17 och ha ett dolt handikapp som det klassas som. Vill inte ha reumatism, vill få må bra varje dag under långa tider och nt bara under sommarhalvåren. Att få gå under en sommar och må bra, iprincip glömma bort sjukdomen och sen försvinner sommaren och som ett slag slår det till igen.
Att vid varje morgon, och rörelse bli påminnd att "juste jag är som alla andra på utsidan, men insidan är ett smärtsamt kaos". jag må kns va tjatig, men du som nt lever som mig förstår inte hur det är..
så kan någon magisk bota mig snälla?




du är stark rossana, bästa jag läst på länge!

2013-02-03 // 04:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback