hälsosammare liv.

Ligger i sängen och har nyss kollat på tv och ätit en semla eftersom det är fettisdag idag. Har även smsat lite med E om att de snart är ett år sedan det inträffade ett helvete. Tänker inte skriva ut vad men mina närmsta och de inblandade vet. Men kan säga att det som hände har gjort mig mycket starkare samt smartare. Åh nu 1år senare kommer det bara små svackor då och då.

Men nog om det, har bestämt mig för att börja sköta min kropp, vill få den kroppen jag hade + bättre. För 1år sen hade jag en kropp som jag fick klagomål på som "du är för smal" "du borde gå upp5kg minst" "bakifrån ser du anorektisk ut för dina smala ben åh lilla rumpa" "dina nyckelben/höfter sticker ut" osv, you name it.

Men efter att kaoset drog in så har jag inte rört på mig som jag borde, har inte mått fysiskt eller psykiskt bra under perioder. Åh nu har jag hamnat där jag inte velat, i stadiet där jag inte tkr om min kropp. Inte för jag är anorektisk/bulimi eller sådant, utan jag vet hur den va och den är nt den samma och vill tillbaka dit den var. Samt att jag är så sjukt onyttig, jag tänker inte på vad jag stoppar i mig liksom, och kroppen mår inte bra av de, och framförallt när jag har reumatism känner jag att jag måste ta hand om min kropp och inte ha den som en soptunna.

Så har nu bestämt att jag ska få i ordning på detta genom zumba, cykling, pw/jogga, äta grönt och inte onyttigt, sova ordentligt och dricka mycket vatten.
Ska även se om jag kan hitta ngn som vill joina mig i att bli hälsosammare & må bättre.

Men nu vet ni om min plan som ska påbörjas åh hoppas på något resultat tills sommaren också. Åh nu ska jag sova.
Ciao:*

(lite bilder från senaste året och lite inspo)











Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback